افتخار میکنیم که با امنیت مشغول خدمت رسانی هستیم
cropped-لوگوی-بند-انگشتی-باربری-مرکزی.jpg

تلفن تماس:

02155284851 | 02155281975 | 02155280812-815

تلفن تماس:

02155284851 | 02155281975 | 02155280812-815

آدرس:

تهران - بزرگراه آیت اله سعیدی - شهرک صنعتی چهاردانگه - خیابان 21.5 پژواک - نبش خیابان لادن - ورودی 14 - پلاک 126 - واحد 222

تلفن تماس:

02155284851 | 02155281975 | 02155280812-815
قوانین حمل و نقل درون شهری و برون شهری

قوانین حمل و نقل درون شهری و برون شهری

امروز می خواهیم در مورد قوانین باربری درون شهری و برون شهری صحبت کنیم. قوانینی که خیلی از افراد هنگام استفاده از خدمات حمل بار، اطلاعات کافی در این زمینه ندارند. قوانین حمل و نقل درون شهری و برون شهری از جمله مواردی است که هر کارفرمایی (صاحب کارخانه برای حمل محصولاتی که دارد و حتی صاحب منزلی که جابجایی اثاثیه منزل را دارد و …) باید اطلاعات کافی را داشته باشد تا دچار مشکلاتی نشود. در ادامه به 8 قانون حمل و نقل می پردازیم.

قوانین حمل و نقل درون شهری و برون شهری

 

قوانین حمل و نقل درون شهری و برون شهری

اولین موردی که هر شخصی باید به آن دقت کند و اهمیت بسیار بالایی دارد: آیا صاحب دفتر خدماتی حمل و نقل (باربری)، پروانه کسب دارد یا خیر؟

دومین موردی که باید توجه بسیاری داشته باشیم: جایگاه ثابت (آدرس دفتر حمل و نقل) است که بشود اطمینان لازم را داشته باشیم.

سومین موردی که باید به آن توجه کرد: (کد باربری) است. کد باربری معمولا شماره ای 2 رقمی به بالاست که هر باربری حقیقی و یا حقوقی باید داشته باشد. این کد نشان دهنده آن است که این دفتر باربری دارای ثبت در سامانه حمل و نقل کشوری است و اگر دچار مشکلی شدیم به راحتی می توانیم به اتحادیه باربری مراجعه کنیم. مشکلاتی از نظیر آسیب دیدگی لوازم، بی احترامی راننده و یا مدیریت باربری مربوطه، گران فروشی و دیگر موارد.

چهارمین نکته که بسیاری از افراد به آن تواجه زیادی ندارند: اعتماد به دفترهای حمل باری است که هیچ جایی ثبت نشده اند و پروانه کسب ندارند و در سطح شهر فراوان شده اند و دچار مشکلاتی نظیر موارد بالا خواهند شد.

لازم به ذکر است بدانید که تمام دفترهای باربری باید تحت نظارت اتحادیه باربری باشند و کد شناسایی باربری را داشته باشند و لیست قیمت سالانه خود را دریافت کرده باشند.

پنجمین موردی که باید به آن توجه کرد: نحوه رفتار پرسنل دفتر خدماتی حمل و نقل می باشد. هم رانندگان و هم منشی های تلفنی اولین افرادی هستند که هنگام سفارش دادن با آن ها برخورد خواهیم داشت. با توجه به رفتار آن ها می توانیم تا حدودی متوجه بشیم که آیا مدیریتی برای آن دفتر حمل و نقل وجود دارد یا خیر.

ششمین نکته ای که وجود دارد و باید توجه به آن داشته باشیم: نوع ایمنی در کار می باشد. راننده حرفه ای و خبره همیشه تجهیزات لازم را برای بارگیری دارد. تجهیزاتی شامل: پتو جهت جلوگیری از برخورد لوازم با یکدیگر و یا برخورد با بدنه خودرو، طناب و یا کمربند مناسب برای بستن لوازم تا دچار آسیب های احتمالی نشوند. و مدیریت کار درست، که همیشه تجهیزات کامل را از رانندگان خود می خواهد که در صورت نداشتن آن ها راننده ای را تحت پوشش دفتر حمل و نقل خود قرار نمی دهد.

هفتمین نکته ای که وجود دارد: پیگیری منشی و یا مدیریت سامانه حمل و نقلی است که خودرو را کرایه کرده ایم. اگر شخص منشی و یا مدیریت پیگیری لازم را داشته باشد می توان گفت آن مرکز حمل و نقل برترین می باشد. زیرا کمتر کسی حاضر است در بیزینس خود پیگیری را جزو اولویت های کاری خود قرار دهد. آن هم بیزینسی شبیه به دفتر حمل و نقل که عموما آن را به دفتر باربری می شناسند.

هشتمین نکته ای که وجود دارد: رویت بارنامه برای حمل و نقل اثاثیه می باشد. این بارنامه فقط برای بارهایی است که به صورت برون شهری می باشد. یعنی خارج از شهر. به طور مثال از شهر تهران شما به استانی دیگر. که در صورت خسارت وارد شده می توانید مبلغ مورد نظر را از بیمه مربوطه دریافت کنید.

اما توجه داشته باشید که بارهای درون شهری جرو بارنامه نمی باشند و مسئولیت و خسارت های ناشی به عهده راننده می باشد و راننده موظف به پرداخت آن است. در غیر این صورت می توانید شرایط قانون مجازات عاملین متخلف در حمل و نقل کالا را مطالعه کنید.

1/5 - (1 امتیاز)

1 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.