افتخار میکنیم که با امنیت مشغول خدمت رسانی هستیم
cropped-لوگوی-بند-انگشتی-باربری-مرکزی.jpg

تلفن تماس:

02155284851 | 02155281975 | 02155280812-815

تلفن تماس:

02155284851 | 02155281975 | 02155280812-815

آدرس:

تهران - بزرگراه آیت اله سعیدی - شهرک صنعتی چهاردانگه - خیابان 21.5 پژواک - نبش خیابان لادن - ورودی 14 - پلاک 126 - واحد 222

تلفن تماس:

02155284851 | 02155281975 | 02155280812-815
حمل و نقل بین المللی زمینی

قوانین حمل و نقل بین المللی زمینی

واژه حمل و نقل زمینی عموماً تمام لوازم نقلیه را در خود جای می دهد. مانند دوچرخه، موتور، خودروی سواری، کامیونت که جابجایی افراد و کالاها را به عهده دارند. برای انجام حمل و نقل هر کالایی باید زیر ساخت کشور برای نیاز کالا در نظر گرفته شود. از همین جهت باید قوانین حمل و نقل بین المللی زمینی را هم در نظر داشته باشید.

حمل و نقل زمینی کالا برای هر کشور از طریق انواع کامیون و تریلی انجام می شود که تحت نظر گمرک کشور مبدا و مقصد صورت می گیرد.

قوانین حمل و نقل بین المللی نوعی دیگر از قوانین کشوری است که تحت نظر وزارت راه و شهرسازی انجام می شود و به دفاتر حمل و نقل عمومی و در نهایت به آژانس های باربری و مسافری می رسد. قوانین حمل و نقل به دو صورت عمومی و اختصاصی تقسیم بندی می شود.

قوانین عمومی: مقرراتی است که در تمام کشورها به صورت یکسان می باشد و کلیه باربری ها و آژانس ها ملزم به رعایت آن هستند.

قوانین اختصاصی: این قوانین بر اساس مصوبات هر کشوری متفاوت می باشد که تمامی آژانس ها و رانندگان باید به آن ها مسلط باشند.

در ادامه به بررسی کامل قوانین بین المللی زمینی می پردازیم.

 

آشنایی با حمل و نقل بین المللی زمینی

حمل و نقل زمینی در واقع به تمام سیستم هایی گفته می شود که شرایط جابجایی هر کالا، افراد و خدماتی را انجام می دهد. حمل و نقل بین المللی زمینی به دو صورت حمل و نقل جاده ای و حمل و نقل ریلی انجام می شود که در این مقاله حمل و نقل جاده ای رو مورد بررسی قرار می دهیم.

حمل و نقل زمینی از نظر سرعت و مقرون به صرفه بودن توجه بسیاری را به خود جلب کرده است و در بین عموم استفاده بیشتری را دارد و مناسب جابجایی محموله های بزرگ مانند کانتینر است.

در تاریخ 1380/08/16 سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به استناد اصل 131 ‌شاخص‌ها و اهداف بخش‌های حمل و نقل جاده‌ای، حمل و نقل ریلی، سیاست داخلی و خارجی را اصلاح و تصویب کرد.

قوانین حمل و نقل بین المللی زمینی

قوانین حمل و نقل زمینی بین المللی برای رانندگان

رانندگان خودروهای سنگین برای تردد در جاده ها علاوه بر مدارک خودرو مانند گواهینامه رانندگی و بیمه اجباری شخص ثالث مدارک زیر را باید همراه خود داشته باشند.

  • دفترچه کار راننده: برگی که به استناد ماده (۶) قانون الزام، توسط پلیس راه در آن مشخصات راننده درج می‌شود و براساس تبصره همین ماده، همراه نداشتن دفترچه کار در جاده‌ها تخلف حساب می‌شود و از ادامه رانندگی جلوگیری به عمل می‌آید.همچنین در صورتی که راننده تخلف رانندگی و سرپیچی از قوانین حمل و نقل زمینی داشته باشد، حداکثر 6 ماه دفترچه کار وی ضبط می‌شود.
  • کارت شناسایی هوشمند عکس‌دار: (کلیه رانندگان جاده‌ای باید با مراجعه به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، فرم‌های لازم را تکمیل و درخواست اخذ کارت کنند.)
  • از دیگر قوانین حمل و نقل بین‌المللی زمینی این است که هر راننده باید یک کارت شناسایی که مشخص می‌کند در کدام شرکت حمل و نقل فعالیت دارد، به همراه داشته باشد.
  • کلیه رانندگان بخش حمل و نقل باید با مراجعه به وزرات بهداشت و درمان، کارت تائید سلامت جسمی و روحی دریافت کنند. هر شرکت و یا دفاتر حمل بار در سطح کشور که بدون کارت صحت سلامت، راننده داشته باشد به استناد بندهای (ب)، (ج) و (ه) ماده (۳) آیین نامه حمل بار و مسافر متخلف محسوب می‌شود و شرکت مذکور را جهت برخورد قانونی لازم به کمیسیون ماده (۱۲) ارجاع می‌دهند.
  • کارت شناسایی ناوگان حمل و نقل؛ این کارت به منظور جمع‌آوری اطلاعات آماری صادر و برای هماهنگی با پلیس راه و شرکت‌های حمل و نقل کاربرد دارد.
  • دفترچه مدت کار و بازرسی؛ این دفترچه از طرف نیروی انتظامی برای رانندگان صادر می‌شود تا در طول سفر زمان، سرعت، تعویض شیفت و تخلفات در آن ثبت شود.

پیشنهاد ما به شما مطالعه:

محاسبه هزینه باربری بین شهری

امتیاز شما به این پست

1 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.