حتما تا به امروز درباره نقش اتحادیه های مختلف شنیده اید و یا با آن ها سروکار داشته اید. شاید به نظر برسد که هر اتحادیه بر اساس میل خود با مشتریان رفتار می کند و هیچ نهادی نیست که بر این موضوع نظارت داشته باشد. این رفتار می تواند بر اساس خدمات و یا قیمتی باشد که دفتر باربری اعلام می کند. اگر چنین فکری به ذهن شما رسیده کاملا اشتباه است و اتحادیه باربری در تهران زیر نظر اتحادیه باربری کشوری می باشد. در این مقاله قصد داریم قوانین اتحادیه باربری را برای شفاف سازی کنیم تا اطلاعات کافی را داشته باشید.
همان طور که از اسم این اتحادیه پیداست مختص به آژانس های خدمات بار در تهران می باشد. اتحادیه ای که به امور حمل و نقل بار می پردازد که عنوان رسمی آن اتحادیه صنف حمل و نقل کالای شهری تهران (یا اتحادیه حمل و نقل تهران) است.
عملکرد اتحادیه باربری به 3 مورد اشاده دارد.
• حفظ حقوق و تامین منافع اعضای اتحادیه باربری
• تعیین حدود صنفی مندرج در اساسنامه
• کمک و ساماندهی به امور حمل بار (شامل کالاها، وسایل و لوازم اداری، اثاثیه منزل)
باید اشاره کرد قدمت اتحادیه باربری تهران به دهه 1330 می رسد و از آن زمان تا کنون این نهاد زیر نظر امور حمل و نقل بار توسط اتوبارها می باشد.
نکات ذکر شده در اساسنامه صنف باربری جهت رعایت و حفظ منافع شرکت های عضو آن مجموعه و مشتریان آن ها اعم از مردم عادی، سازمان ها و شرکت هایی که با استفاده از خدمات دفاتر باربری اقدام به حمل و جابجایی کالاهای خود می کنند ثبت شده است و اتحادیه باربری تلاش دارد با عملکرد اعضا، قوانین و منافع مشتری و اتوبارهای تهران را در نظر گرفته و به تامین منافع آنان کمک می کند.
از مهمترین مواردی که در اتحادیه باربری رعایت می شود ایمنی لوازم و کالاهایی است که توسط دفتر باربری حمل و جابجا می گردد. شرکت های اتوبار در تهران و شهرستان مسئول حفظ و ایمنی کالاهایی است که رانندگان آن ها بارگیری کرده اند تا به مقصد برسانند. به همین جهت احیاناً در طول مسیر اتفاقی برای وسایل مورد نظر رخ بدهد آژانس باربری موظف است خسارت وارد شده را به مشتری پرداخت کند. در غیر اینصورت از بازرسی اتحادیه باربری تهران یا شهرستان مراحل قانونی را انجام دهید.
این سازمان موظف است شکایات مشتری ها را پیگیری نماید. شکایاتی نظیر خلاف دفتر باربری، خلاف رانندگان آژانس حمل بار و …
معمولا اختلاف دفاتر باربری در کشور به 2 صورت می باشد.
معمولا اختلاف راننده با مشتری و یا اختلاف مشتری با آژانس مورد نظر بر اساس کرایه و یا نوع خسارت وارد شده به بار می باشد که حل و فصل نمی شود.
در این بین بازرسی اتحادیه باربری در ابتدای کار سعی می کند اختلاف بین مشتری با باربری را در یک جلسه رفع نماید. در صورتی که اختلاف مورد نظر بر طرف نشد مراحل قانونی طی می شود و باربری متخلف جریمه ای را به اتحادیه و بازرسی پرداخت خواهد کرد.
اگر می خواهید در این زمینه دچار مشکل نشوید پیشنهاد می کنیم ویژگی دفتر باربری خوب برای انتخاب درست و بهتر را مشاهده کنید.
این مقاله بر گرفته از اطلاعات اتحادیه صنف حمل و نقل کالا می باشد.
پاسخگویی از ساعت 8 صبح الی 8 شب