افتخار میکنیم که با امنیت مشغول خدمت رسانی هستیم
cropped-لوگوی-بند-انگشتی-باربری-مرکزی.jpg

تلفن تماس:

02155284851 | 02155281975 | 02155280812-815

تلفن تماس:

02155284851 | 02155281975 | 02155280812-815

آدرس:

تهران - بزرگراه آیت اله سعیدی - شهرک صنعتی چهاردانگه - خیابان 21.5 پژواک - نبش خیابان لادن - ورودی 14 - پلاک 126 - واحد 222

تلفن تماس:

02155284851 | 02155281975 | 02155280812-815
روش های حمل و نقل بین المللی

روش های حمل و نقل بین المللی

با این مقاله قصد داریم روش های حمل و نقل بین المللی را به شما ارائه دهیم. تا شما به خوبی تصمیمات لازم را برای واردات و صادرات کالای خود انجام دهید. اما قبل از آن باید بدانیم که حمل و نقل بین المللی چیست؟ و حمل و نقل بین المللی چه کاربردهایی دارد؟ و وظایف شرکت های حمل و نقل بین المللی چیست؟ و استعلام قیمت حمل و نقل بین المللی به چه صورت است؟ و اینکه چه مزایایی دارد را به صورت کامل توضیح دهیم. پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

 

حمل و نقل بین المللی چیست

جابجایی هر شخص یا کالایی از کشوری به کشور دیگر را حمل و نقل بین المللی می نامند. با این تفاصیر که تمام این جابجایی ها بر اساس قانون و مقررات کشور مبدا و مقصد صورت خواهد گرفت و اگر خلاف مقررات آن کشور انجام شود از ورود آن مرسوله جلوگیری خواهد شد. به همین منظور باید بدانید که شرایط دو کشور به چه صورت است و این دو کشور ممکن است مرزی زمینی، هوایی، دریایی را داشته باشند. حمل و نقل و توزیع نقش بسیار مهمی در تجارت بین الملل دارند. در نتیجه لازم است که شرکت ها روش های صحیح حمل و نقل را برای اطمینان و مقرون به صرفه بودن را بدانند. عوامل مختلفی برای تصمیم گیری وجود دارد که بر تصمیم گرفتن نوع جابجایی نقش مهمی دارد. این عوامل می‌توانند نیاز تجاری، کشور مقصد و نوع کالا باشند. در کل ما 4 روش جابجایی را به صورت بین المللی داریم که عبارتند از زمینی، هوایی، دریایی و ریلی که نسبت به نیاز و شرایط باید یکی از آن ها را انتخاب کرد.

 

روش حمل بار تجارتی

کاربرد حمل و نقل بین المللی

به طور مثال اگر قرار است کالایی مانند میوه را جابجا کرد باید تمام موارد از نظر سالم ماندن میوه و هزینه های حمل و نقل و حتی مدت زمان در طول سفر را به خوبی محاسبه کرد تا از هزینه های اضافی جلوگیری شود. این امر از مهمترین کاربرد حمل و نقل بین المللی حساب می آید. از نظر دیگر باید سرعت تحویل سفارش را هم در نظر گرفت زیرا برای مشتری اهمیت بالایی دارد که سفارش خود را به خوبی و در سریعترین روش ممکن تحویل بگیرد. بنابراین اگر کسی می‌خواهد با حمل و نقل بین المللی تجارت داشته باشد، باید کیفیت، هزینه، زمان و شرایط را بسنجد تا انتخاب درستی را تجربه کرده باشد. حال باید بررسی کنیم که فرآیند، مزایا و وظایف شرکت های حمل و نقل بین المللی چیست.

اولین نکته ای که باید به آن توجه کرد فرآیند شرکت حمل و نقل بین المللی است. که قرار است سفارش مورد نظر را از چه طریقی واردات و یا صادرات کند.

دومین نکته ای که وجود دارد مزایای شرکت حمل و نقل است که در کوتاه ترین زمان با بهترین خدمات ممکن سفارش را جابجا نماید.

سومین نکته ای که وجود دارد وظایف شرکت حمل و نقل بین المللی است که وظیفه نقل و انتقال بارها و محموله ها را بین کشورهای مختلف با دریافت مجوزهای مربوطه به عهده دارد. این شرکت ها همچنین با صدور بارنامه، خدمات انتقال مالکیت کالا را انجام می دهند.

 

وظایف شرکت های حمل و نقل

 

1. صدور راهنامه و عقد قرارداد حمل

2. ارائه مدارک و اسناد موردنیاز برای سفر

3. ارائه ضمانتنامه‌های موردنیاز به سازمان‌های مربوطه برای اخذ اسناد و مدارک ضروری

4. تحویل کالا از شرکت‌های حمل و نقل

5. کنترل و نظارت بر فرآیند بارگیری کامیون و تطبیق محموله ارسالی با محموله مذکور در اسناد حمل

6. ارائه مدارک موردنیاز گمرک در مبدا و مقصد

7. ارائه بارنامه

8. تعیین مسیر و مدت زمان حمل کالا

9. تحویل محموله به گیرنده در مقصد مشخص شده

10 امضای اسناد مربوط به کسر و اضافه و آسیب‌دیدگی کالا

 

استعلام قیمت حمل و نقل بین المللی

یکی از دغدغه های واردکنندگان قبل از هر چیزی استعلام قیمت حمل و نقل می باشد تا بتوانند حدود قیمت را در نظر بگیرند که آیا از نظر اقتصادی واردات کالای مربوطه برای آن ها مقرون به صرفه می باشد یا خیر. و بعد از آن تصمیم به جابجایی کالا صورت بگیرد. استعلام کرایه حمل و نقل بین المللی بر اساس چهارچوب خاصی صورت نمی گیرد و هر شرکتی با توجه به خدماتی که ارائه می دهد قیمت خود را اعلام می کند.

امتیاز شما به این پست
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.