افتخار میکنیم که با امنیت مشغول خدمت رسانی هستیم
cropped-لوگوی-بند-انگشتی-باربری-مرکزی.jpg

تلفن تماس:

02155284851 | 02155281975 | 02155280812-815

تلفن تماس:

02155284851 | 02155281975 | 02155280812-815

آدرس:

تهران - بزرگراه آیت اله سعیدی - شهرک صنعتی چهاردانگه - خیابان 21.5 پژواک - نبش خیابان لادن - ورودی 14 - پلاک 126 - واحد 222

تلفن تماس:

02155284851 | 02155281975 | 02155280812-815
انواع روش های حمل و نقل بین المللی

انواع روش های حمل و نقل بین المللی

در این مقاله قراره به صورت کامل و جامع در رابطه با انواع روش های حمل و نقل بین المللی صحبت کنیم. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

همان طور که می دانید برای جابجایی کالا از کشوری به کشور دیگر باید از راه بین المللی انجام شود. انجام این کار به چند روش متفاوت انجام میشه که هر کدام مزایا و معایبی دارند.

از جمله راه های حمل و نقل بین المللی که می توان به آن اشاره کرد، حمل و نقل دریایی، هوایی، جاده ای و ریلی است که توسط ه کدام از آن ها می توان کالاهایی متفاوتی را حمل کرد. هر یک از این روش ها اصول و قواعد خودش را دارد که باید به آن ها دقت شود.

هزینه های انواع روش های حمل و نقل بین المللی

هزینه های هر یک از این روش های حمل و نقل بین المللی با یکدیگر متفاوت است و باید در رابطه با آن تحقیقات گسترده ای را انجام دهید.

پیشنهاد ما به شما این است که اگر محصولی را برای صادرات یا واردات دارید و اطلاع کافی در این رابطه ندارید، شرکت هایی هستند که بتوانند کارهای ترخیص را برای شما انجام دهند.

انواع روش های حمل و نقل بین المللی

روزانه روش های حمل و نقل در حال پیشرفت است و امنیت کالاها و راحتی جابجایی و کارهای اداری رو به بهبود می باشد. همان طور که می دانید حمل و نقل بین المللی به صورت ریلی، جاده ای، هوایی و دریایی انجام می شود.

حمل و نقل زمینی

حمل و نقل زمینی به 2 صورت جاده ای و ریلی تقسیم بندی می شود. معمولا از این روش برای جاببجایی مسافرین استفاده می شود و در کنار آن برای جابجایی بار مورد استفاده قرار می گیرد. شاید برایتان سوال شود که به چه صورت است که پیشنهاد می دهیم مقاله حمل و نقل جاده ای و حمل و نقل هوایی را مطالعه کنید.

حمل و نقل هوایی

این روش از نوع حم و نقل را دیگر همه می شناسند که برای جابجایی مسافرین و کالا به نسبت مورد استفاده قرار می گیرد. این روش به خودی خود دارای روش هایی مانند، چارتر، پروازهای بازرگانی و پرواز سیستمی است که هر کدام برای جابجایی خاصی استفاده می شوند. برای مطالعه دقیق تر مقاله حمل و نقل هوایی را مشاهده کنید.

حمل و نقل دریایی

این روش یکی از ارکان های اصلی تجارت در جهان به حساب می آید و برای اقلام بسیار مهم و بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. این روش به دلیل تاثیری که بر روی قیمت می گذارد، اهمیت بسیار بالایی دارد و باعث ایجاد یک محیط رقابتی می شود. مزیت مهم این روش برای کشورهایی است که راه ارتباطی آن ها از دریا است و امن می باشد و از نظر هزینه هم مقرون به صرفه خواهد بود و تنها عیب آن، کند بودن آن است و به دلیل امنیت بالایی که دارد مورد استفاده تاجرین قرار می گیرد.

شرایط حمل و نقل دریایی ایران

این را باید بدانید که ایران دارای 11 بندر بازرگانی بزرگ است که حجم کالاهای موجود در این بنادر به حدود 188 میلیون تن می رسد.

اغلب کالاهایی که ایران صادر و یا وارد می کند از این روش انجام می شود و از دیگر روش های به صورت کمتر انجام خواهد شد، مگر اینکه در شرایط خاصی باشد مانند بیماری کرونا که توسط حمل و نقل هوایی انجام گرفت.

کشتی هایی که در این مسیر فعالیت دارند: جنرال کارگو، رو رو، LNG که مسافرتی است و کشتی دو لبه استفاده می شود.

 

جمع بندی

در این مقاله از باربری مرکزی سعی داشته ایم که به طور خلاصه انواع روش های حمل و نقل را بیان کنیم که برای انتخاب راحت تر باشد. به طور کلی قیمت، سرعت، نحوه رسیدن و امنیت را باید در نظر بگیرید.

اگر قرار است کالایی را به کشوری صادر و یا از کشوری وارد کنید، پیشنهاد ما به شما استفاده از حمل و نقل جاده ای و ریلی است، زیرا مقرون به صرفه می باشد.

 

5/5 - (1 امتیاز)

1 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.